Restart

Assalamu'alaikum

Halu everyone.


Ada apa dengan restart? Is it something like refresh? Renew? Rebranding? Yes, something like that actually. Setelah hampir 3 tahun aku stop menulis, I try to come back with old hobbies. Sejak masuk alam universiti ni, aku jadi kurang dan start leaving this hobby. Tipulah kalau cakap tak rindu, serius weh rindu gila nak menulis balik. Back then, I proudly tell people that writing is my hobby but as time passes, aku dah taktau nak tell people what my hobby/ies are. Aku jadi macam orang yang tak ada something to stick with, that we really can call follow the flow. Hahah. Tapi, dalam tempoh setahun ni banyak benda yang terlintas dalam fikiran dan benak hati aku yang aku nak sangat menulis, share and spread the vibes. At the same time jugak, bapak lah malas gila nak open the table, bancuh kopi, sit for a while with a laptop to start my writing journey. But then, today Alhamdulillah I manage to do that. Woahh, what a great first step. Proud of myself xd, hehe.

Even aku tau tak ramai orang yang nak baca my writing, or possibly no one at all but I'll try somehow haha sebab through writing, I can be myself, share the awareness, spread the goodness. I guess? Impian tu ada cuma kena asah dan kena kerah lagi. Do pray for me. Ha satu lagi, sebenarnya one of the main factor aku cuba untuk menulis semula is because of my surroundings. Lepastu, one day aku terjumpa video AidaAzlin kat YT and somehow she inspired me weh. And then, aku dah jadi one of her subscriber. Every week dapat TuesdayLoveLetters. I'm not stating that semata-mata aku ter inspired kerana dia but she one of that kind. Yang lagi penting, LillahiTa'ala. Kebelakangan ni, I keep on seeing people's hardship. Maybe sebab aku dah meningkat dewasa? Dan aku dah start nampak realiti kehidupan yang setiap orang ada kesusahan dan kepayahan masing-masing. Me, myself pun ada benda yang aku tak cerita kat orang but I do know that my hardship not really a big concern compared to some other people.

Then, sebab aku rasa masalah aku tak sebesar orang lain, I need to get a grip of myself and spread the good vibes to everyone. A long time ago lah, aku tak ingat bila tapi there are some of my friends yang cakap they do like my writing and get the vibes from it. Aku tak kata, member aku yang kata eh. Sebab ada yang kata macam tu, buat aku remind balik, maybe some people gain some semangat from a quote? Who knows? Positive quotes actually do inspire people lah. And dulu bila aku post kat IG, I do post photos with a quite long caption nak dibandingkan dengan sekarang. Sekarang malas tu ya ampunn. Aku try wujudkan balik long caption tapi tak berapa nak berhasil. Berkarat sangat dah kot. Haha. But I do try to include some positive vibes even in a short caption. I'll try okay? I will.

Sooo, that's would be all for today lah. I'll try to share new post with good vibes content, okay? Till next time.

Adios.

Photo credit : Light And Dark Studio [Shutterstock]


Comments

Popular posts from this blog

an entry from the draft *emojijulingmatakeatas

Flows of Life

Orientasi